רישום משטרתי ועילות סגירה

מהו רישום משטרתי ועילות סגירה?

עם סיום החקירה המשטרתית (ובמידה ולא הוחלט כי מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק המשך חקירה) עובר חומר החקירה לתביעה או לפרקליטות, וזאת בהתאם לחומרת העבירה, אשר בידן להחליט האם יוגש כתב אישום כנגד החשוד או לחילופין להורות על סגירת התיק בהתאם לסעיף 62 לחוק סדר הדין הפלילי.

מהן עילות לסגירת התיק? 

  1. העדר ראיות מספיקות- המשמעות היא כי קיים חשד לביצוע עבירה, אולם לא די בו על מנת להגיש כתב אישום כנגד החשוד. 
  2. מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין- העילה המוכרת "כחוסר עניין לציבור", מדובר באינטרס ציבורי המצריך את סגירת התיק. 
  3. חוסר אשמה- העילה הטובה ביותר למרשמו הפלילי של החשוד, על פיה לאחר חקירה הוסר החשש כי החשוד ביצע את העבירה.
  4. סגירת תיק בהסדר מותנה- זו העילה החדשה ביותר ומטרתה להביא לסיום התיקים מחוץ לכותלי בית המשפט, בהתקיים התנאים המפורטים בחוק. 

האם די בכך כי לא הוגש כתב אישום כנגד פלוני והתיק נסגר?

סגירת התיק בשל העדר ראיות מספיקות או העדר עניין לציבור אינה מבטלת את הרישום המשטרתי (על אף שגופים מעטים יכולים להיחשף אליו) ולכן עצם סגירת התיק כנגד פלוני אינה מספקת ועלולה להוות מכשול בעתידו כמו גם פגיעה בשמו הטוב.

על פי החוק יכול החשוד שתיק החקירה כנגדו נסגר לפנות בבקשה לשינוי עילת הסגירה "לחוסר אשמה", במקרה זה מוטב לפנות לעו"ד פלילי אשר יעיין בחומר החקירה, יאסוף חומר נוסף המשמש לטובת המבקש ויפעל למען שינוי עילת הסגירה.

אם כך משמעות סוג העילה הינה חשובה ואינה דבר של מה בכך, הניסיון מלמד כי רשויות התביעה שוקלות בכובד ראש בקשות מסוג זה תוך בחינת החומר מחדש. אם בידכם מכתב על סגירת התיק אל תסתפקו רק בכך ופנו עוד היום לעו"ד פלילי מומחה לשינוי עילת הסגירה.

למה לבחור במשרד עורכי דין עדיה אלון?

משרדנו מתמחה בדין הפלילי ולזכותו הצלחות בטיפול מקצועי וצמוד בנושאים של רישום משטרתי, שינוי עילות סגירה ובקשות חנינה. אם אתם רוצים לעבוד עם משרד לוחמני ואכפתי עם תודעת שירות גבוהה – פנו אלינו.

צרו קשר

משרדינו זמין לפניותיכם 24/7 ביממה בערוצים הבאים:
או השאירו את פרטיכם בטופס הנ"ל ונציג משרדינו יצור עמכם קשר בהקדם האפשרי:
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן