פטור משירות צבאי

פטור משירות צבאי

השירות הצבאי טומן בחובו אתגרים רבים אך יחד עם זאת תורם לתחושת התרומה האישית ולביטחון המדינה. עם זאת, ישנם מיועדים לשירות שאין ביכולתם לעבור שירות צבאי ממגוון סיבות, וזכאים לפטור משירות.

מה הם? 

זכאיות לפטור מטעמי דת – כדי לקבל פטור על רקע דתי, על המועמדות לשירות להגיש הצהרה דתית שצריכה להיות חתומה ע"י דיין או שופט. הפטור יינתן בשני מקרים: פטור על היות המלש"בית דתייה ופטור על הווי משפחתי דתי – מלש"ביות שמשפחתן מנהלת אורח חיים דתי וגיוסן לצה"ל פוגע באמונת המשפחה.

זכאים לפטור מטעמי מצפון –  זכאות לפטור מסוג זה ניתנת לאנשים שבדרך כלל נמצאים על שני קצוות המפה הפוליטית, שמאל וימין, כשטענתם היא שצה"ל הינו גוף אלים שמעודד שימוש באלימות במסווה של צבא הגנה, והם רואים בגיוס לצה"ל הסכמה לקחת חלק בפעילות שנוגדת את השקפת עולמם הפציפיסטית.

זכאים לפטור מטעמי בריאות – פטור מטעמי בריאות מקבלים אנשים שיש להם בעיות רפואיות המפורטות בחוק שירות הביטחון, והמונעות מהם בשל כך לשרת בצבא.

זכאים לפטור על רקע נפשי –  פטור נפשי, הידוע בשמו "פרופיל 21" ניתן למלש"בים לפני גיוסם או במהלך השירות. הפתרון ניתן בעקבות מצב נפשי המעורר קושי או בעיה להתגייס ו/או לשרת בצה"ל. הסיבות הנפשיות יכולות להיות רבות ומגוונות ומומלץ להקדים פנייה לרשויות הצבא עוד טרם מועד הגיוס.

פטור על רקע מצב משפחתי – פטור זה ניתן אם וכאשר נחוץ המלש"ב/החייל לכלכלת משפחתו והיא מתקשה להתקיים בלי הכנסתו או עזרתו. גם בנוגע לבריאות המשפחה ניתן לקבל פטור: באם אחד מבני המשפחה חולה במחלה קשה חלילה, ישנה עילה לקבלת פטור משירות צבאי. על מנת לקבל את הפטור בשל אחת מסיבות אלו, רצוי להיעזר בשירותי עורך דין צבאי מומחה שמכיר ויודע מה הם ההליכים הדרושים לקבלת הפטור ביעילות ובמהירות האפשרית.

פטור לנשים בהריון או נשואות – פטור זה מגיע לנשים במצבים שונים: מלש"בית שהרתה לפני גיוס, מלש"בית שנישאה לבן זוג בארץ או בחו"ל וחיילת אשר במהלך שירותה הצבאי נכנסה להיריון (אלא אם משרתת בקבע) – כל אלה זכאיות לפטור משירות צבאי, ועבור קבלתו מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין צבאי מומחה שמכיר את דיני הצבא בענייני פטורים מסוג אלו, וידע לסייע, לכוון ולקדם את הליך קבלת הפטור כמה שיותר מהר. 

לא משנה באיזה מצב אתם לפני גיוס, מומלץ להסתייע בעורך דין צבאי ודרכו ליידע את המערכת הצבאית בדבר בעיות שונות על מנת לקבל התייחסות מיוחדת מותאמת מצב. במידה ולא תתבצע פנייה, יכולות להיווצר בעיות ועבירות על החוק. לכן, כבר טרם הגיוס כדאי לפנות להסדרת מעמד בעזרת עורך דין צבאי מומחה על מנת להימנע מביצוע עבירות של השתמטות ושל עריקות בהמשך.

צרו קשר

משרדינו זמין לפניותיכם 24/7 ביממה בערוצים הבאים:
או השאירו את פרטיכם בטופס הנ"ל ונציג משרדינו יצור עמכם קשר בהקדם האפשרי:
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן