מעצר עד תום ההליכים

מהו מעצר עד תום ההליכים

לאחר הגשת כתב האישום ראשית התביעה להגיש בקשת מעצר עד תום ההליכים ולבקש מבית המשפט כי הנאשם ישאר במעצר או בתנאים מגבילים וזאת עד שיוכח האם הינו אשם או זכאי.

בקשת מעצר זו מוגשת בד בבד עם כתב האישום לאותו בית המשפט הדן באישום, בשונה ממעצר הימים המתנהל בבית משפט השלום ללא קשר למהות העבירה. 

התנאים למעצר עד תום ההליכים מוסדרים בס' 21 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים), תשנ"ו-1996:

  1. ישנן ראיות לכאורה – מדובר ברף ראייתי שמבחנו נקבע בפסיקה

האם בחומר החקירה שבידי התביעה מצוי פוטנציאל ראייתי אשר יהא בכוחו להוכיח את אשמתו של הנאשם כנדרש בפלילים? (בש"פ זאדה 8087/95)

  1. קיימת עילת מעצר: שיבוש/ התחמקות מן הדין/ מסוכנות.
  2. נבחנה חלופת מעצר
  3. ניתנה לנאשם הזדמנות לייצוג על ידי סניגור

לצורך החלטה במעצר רשאי בית המשפט להפנות את הנאשם לשירות מבחן לצורך עריכת תסקיר מעצר אשר יבחן את נסיבותיו האישיות של הנאשם, משמעות המעצר עבורו, האם ישנה חלופת מעצר ראויה וכן המלצה בדבר תנאים מיוחדים לשחרור בערובה והפיקוח עליהם ע"מ למנוע מהנאשם להוסיף ולסכן.

מהי תקופת המעצר האפשרית?

לעניין תקופת המעצר, החוק קובע כי נאשם אשר היה נתון במעצר תשעה חודשים בשל אותו כתב אישום ודינו טרם הוכרע ישוחרר מן המעצר, בערובה או ללא ערובה, עם זאת רשאי בית המשפט העליון לצוות על הארכת מעצר לתקופה של 90 ימים מפעם לפעם, או לחילופין לצוות על שחרורו של הנאשם מהמעצר.

הסתיים המשפט בעניינו של הנאשם בזיכוי, ביטול האישום או הופסקו ההליכים כנגדו- ישוחרר מיד מן המעצר וערביו יופטרו, אלא אם כן הודיעה המאשימה כי בכוונתה להגיש ערעור על ההחלטה ואז רשאי בית המשפט להורות על מעצרו לתקופה שלא תעלה על 72 שעות, או לשחררו בערובה מטעמים מיוחדים שיירשמו. 

מה עלייך לעשות אם הינך במעצר עד תום ההליכים?

החלטת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים עלולה להיות ארוכה ולפגוע בנאשם המבקש להמשיך בשגרת חייו. משרדנו מתמחה בתחום הפלילי ויפעל ללא לאות לשחרור הנאשם ולשיפור תנאיי המעצר. 

פנו אלינו לשיחת ייעוץ מיידית. היעוץ שלנו עשוי לשנות את התמונה באופן משמעותי ולסייע לכם להתמודד עם המצב הלא פשוט שנקלעתם אליו. 

צרו קשר

משרדינו זמין לפניותיכם 24/7 ביממה בערוצים הבאים:
או השאירו את פרטיכם בטופס הנ"ל ונציג משרדינו יצור עמכם קשר בהקדם האפשרי:
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן